împreună susținem comunitatea, educația și cultura

Metoda

Metoda

O companie suedeză pe plan internaţional, trebuie să angajeze o persoană care să se alăture echipei. Postul implică o mare responsabilitate, iar condiţiile de muncă şi remuneraţia sunt foarte atractive.

Cei patru presupuși candidaţi selectaţi pentru interviu intră treptat în scenă. Ideea că metoda de intervievare este una neobişnuită apare în mintea lor atunci când fiecare afirmă că niciunul dintre ei nu este reprezentantul companiei..

Timpul trece şi nimeni nu vine să le spună cum se va desfăşura selecţia. Mai mult, se pare că nu mai pot pleca; ei presupun că cineva îi supraveghează, din afară, pentru a se decide cine primeşte postul.

Fiecare concurent trebuie să-și demonstreze abilităţile. Probele prin care trec scot la suprafaţă fie dorinţa de a ajuta, fie tendinţa de a-i sabota pe ceilalţi candidaţi. Sunt unul câte unul eliminaţi, iar cel care va rezista până la final va primi slujba. Astfel, cele patru personaje îşi arată umanitatea, empatia, insensibilitatea sau cinismul, dar, la final, nimic nu se dovedește a fi ceea ce părea.

Argument regizoral:

„Mi s-a părut o piesă cu dimensiune filosofică ascunsă, care te face să te sperii pentru că, la final, nu poţi spune despre niciunul dintre cele patru personaje cum este de fapt. Le-am văzut, evoluând, pe scenă, în faţa noastră aproape două ore, dar, de fapt, nu putem zice nimic despre niciunul dintre ei. (...) Fiecare intră într-un joc în care se construieşte prin oglinda celorlalţi, fiecare se reflectă în ceilalţi. Acest comportament foarte interesant mi s-a părut definitoriu pentru societatea contemporană (...)

Am aflat că aceste metode psihologice au fost tehnici ale armatei americane din anii '70, tehnici din manuale de psihologie, create de armata americană după cel de-al Doilea Război Mondial. Dincolo de asta, m-a animat întrebarea: «Poţi să cunoşti un om sau nu?»”

Fragmente din interviul acordat de Theodor-Cristian Popescu, Simonei Chiţan, publicat pe site-ul adevărul.ro, în data de 28 februarie 2012

Regia: Theodor-Cristian Popescu

Distribuția:

Fernando - Adrian Văncică

Enrique - Alexandru Jitea

Carlos - Gabriel Răuţă

Mercedes - Cerasela Iosifescu

Scenografia: Åžtefan Caragiu

Traducerea: Luminiţa Voina-Răuţ

Unde?

Teatrul Nottara

Bd. Gen. Gheorghe Magheru nr. 20, 010334 București

Când?

2019-05-05 - 2019-05-05