împreună susținem comunitatea, educația și cultura

Film și Dezbatere │ Harun Farocki

Film și Dezbatere │ Harun Farocki

Film proiectat:

Bilder der Welt und Inschrift des Krieges │ Imaginile lumii și inscripția războiului, r: Harun Farocki, 1989

Dezbatere cu:

Cristina Bogdan (ODD) și Livia Pancu (tranzit.ro/ Iași)

Pavilion 32, Calea Dorobanți 32

↠ https://bit.ly/2JL6eUH

☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷

Între 4-25 aprilie 2019, Goethe-Institut București prezintă în colaborare cu Neuer Berliner Kunstverein (n.b.k.) expoziția de artă video Harun Farocki: Despre deteritorializarea muncii, curatoriată de Silke Wittig.

Vor fi expuse atât lucrări din anii 1990 și 2000, cât și din opera mai recentă a artistului, acompaniate de o serie de proiecții de filme urmate de dezbateri.

Evenimentul special de pe 10 aprilie, organizat în contextul expoziției, aduce focusul pe impactul pe care l-a avut Harun Farocki în scena artelor vizuale. De data aceasta este mai puțin vorba despre Farocki regizorul de film și mai mult despre Farocki artistul vizual.

☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷☰☱☲☳☴☵☶☷

Imaginile lumii și inscripția războiului, 1988

Film 16 mm pe video, color și a/n, sunet, 75 min

În multe dintre operele sale, cineastul Harun Farocki abordează tematica muncii dintr-o perspectivă autoreflexivă. În cadrul documentarului Imaginile lumii și inscripția războiului, artistul pune în scenă prezența sa fizică ca autor în film și gândirea gestică la masa de montaj, la lectura unor cărți. Citirea imaginilor și investigarea cunoștințelor inerente acestora sunt caracteristice pentru lucrările sale reflexive. În special în acest documentar, nucleul dezbaterii îl reprezintă legătura critică dintre structurile economice de putere, război și imaginile omului, precum și reflexia generală asupra conceptului imaginii. În centrul filmului se află fotografii aeriene realizate de un avion american în anul 1944 cu uzina IG-Farben, o țintă industrială care urma să fie bombardată. Comentariile și indicațiile de pe fotografii arată că abia decenii mai târziu s-a descoperit ceea ce aliații nu au dorit să vadă: fotografiile au surprins și lagărul de concentrare Auschwitz. Plecând din acest punct, Farocki începe să caute corelația care există între producția de imagini, industrie și politica de război. Astfel ia naștere o reflecție tensionată asupra importanței divergente a imaginilor, între realizare și reflecție istorică. Imaginile poartă inscripția războiului, a producției de masă, a decăderii muncii manuale, a deposedării de simțurile și facultățile omenești.

↠ Silke Wittig, curator

°Filmul este proiectat în versiunea originală cu subtitrări în engleză

°Dezbaterea are loc în limba română

°Intrarea este liberă

Eveniment powered by Beck's Romania

Unde?

Goethe-Institut Bucuresti

Calea Dorobanți nr.32, București

Când?

2019-04-10 - 2019-04-10